Chatbot pk-yrityksen käyttöön

Chatbot pk-yrityksen käyttöön 2018-11-13T10:56:09+00:00

Palvele jokaista verkkosivuston kävijää

Chatbot on yrityksesi verkkosivuilla toimiva keskustelurobotti, joka palvelee kävijöitä kellon ympäri ja reaaliaikaisesti. Tänä päivänä chatbotin rakentaminen ei vaadi tekoälyosaamista, koodaamista tai huoneellista insinöörejä.

Chatbottien käyttö on yleistynyt viimeisen vuoden aikana valtavasti. Tällä hetkellä verkkopalvelun käyttäjä olettaa, että sivustolla on jonkin tasoinen suora ja nopea palvelukanava käytössä. Verkkolomakkeen käyttö kannattaa unohtaa, sillä käyttäjä haluaa vastauksen kysymykseensä heti. Verkossa vaihtamisen kustannus on erittäin matala eli jos sivustosi ei palvele asiakasta, on hänen erittäin helppo siirtyä Googlen kautta vaikkapa kilpailijasi sivustolle.

Erään tutkimuksen mukaan 70 % verkkopalveluiden käyttäjistä suosii kirjoittamista soittamisen sijaan. Tämä johtuu puhelinpalveluiden huonosta palvelutasosta eli niissä joutuu pääasiassa aina jonottamaan.

mikä on hyvä chatbot

Miksi chatbot kannattaa ottaa käyttöön?

1. Palvelee asiakkaitasi 24/7: Jos tarkastelet verkkosivustosi analytiikkaa, huomaat sivustolla vierailevan henkilöitä myös toimistoaikojen ulkopuolella. Jokainen verkkosivuston kävijä on potentiaalinen ostava asiakas, joka päätyy toiselle sivustolle mikäli hän ei saa ongelmaansa vastausta tai ratkaisua. Chatbot palvelee kävijöitä riippuumatta ajasta tai paikasta. Se varmistaa, että yksikään liidi ei jää huomioimatta ja varmistaa, että kävijät saavat kysymykseensä vastauksen.

2. Se skaalautuu: Chatbot pystyy palvelemaan rajattomasti käyttäjiä kerralla. Mikäli yrityksesi sivuilla on kampanjasta tai tapahtumasta johtuen tuhansia käyttäjiä kerralla, ja saat sivujen kautta yhtäkkiä satoja yhteydenottoja ja kysymyksiä, on ihmisillä varustettu asiakaspalvelu aika nopeasti tukossa. Chatbot vastaa väsymättä ja välittömästi vaikka tuhannen asiakkaan kysymykseen tai ongelmaan kerralla.

3, Se segmentoi ja lajittelee: chatbotin avulla voit segmentoida käyttäjiä ja potentiaalisia asiakkaita heidän tarpeiden ja tilanteen mukaisesti. Voit ohjata sen tuottamat liidit eri henkilöille ja osastoille.

4. Tekee asiakaspalvelusta tasalaatuista: chatbot palvelee käyttäjiä jokaisella kerralla samalla tavalla, riippuen sen asetuksista ja kohdistuksista. Voit olla varma, että tietyllä sivulla vierailevaa käyttäjää ohjataan juuri oikein tai tietyn kysymyksen esittänyt käyttäjä saa aina saman vastauksen. Tämä data auttaa myös sinua kehittämään asiakaspalvelua koko ajan paremmaksi. Kaikki chatbotin tuottama data on sinun käytettävissä, eikä hiljaista tietoa kerry yritykseen.

5. Se lisää ymmärrystä asiakkaistasi: chatbotin kanssa käydyt keskustelut ja sen tuottamat segmentoinnit auttavat sinua paremmin ymmärtämään minkälaisia ongelmia asiakkaillasi on. Tämä auttaa sinua kohdistamaan markkinointiviestisi juuri tähän ongelmaan.

6. Se on edullista: chatbottien käyttöönotto ja käyttö on erittäin edullista verrattuna muihin vaihtoehtoihin. Asiakaspalvelijan käyttäminen on yleensä kallista ja se skaalautuu huonosti. Samoin asiakkaiden ja käyttäjien palvelematta jättäminen maksaa menetettyjen asiakkuuksien ja myynnin johdosta. Chatbotin käyttöönotto mahdollistaa työntekijöiden käyttämisen tuottavampaan työhön.

7. Se on alustariippumatonta: chatbotit toimivat kaikilla verkkosivuilla, koska ne eivät vaadi kuin yksittäisen skriptin toimiakseen. Sivustolle eri tarvitse erikseen rakentaa chatbottia. Ne myös palvelevat asiakkaita kaikissa mahdollisissa kanavissa pöytäkoneista mobiiliin.

8. Nopeampi onboard-prosessi: chatbot voi auttaa asiakastasi käyttämään tuotettasi tai palveluasi nopeammin ja paremmin. Se varmistaa, että asiakkaasi osaa hyödyntää hankkimaansa tuotetta oikein. Tämä vähentää reklamaatioita ja palautuksia.

9. Erittäin korkea ROI: Koska chatbotit alentavat kustannuksiasi, tehostavat sisäisiä prosesseja, parantavat asiakaspalvelua ja nostavat myynnin konversiota, on niiden tuotto tyypillisesti 10-100 -kertainen investointiin nähden.

Chatbotin asennus
Creaticin marraskuun tarjous pk-yrityksille

Olemme tehneet jo pitkään töitä erilaisten chatbot-alustojen ja ratkaisujen kanssa.

Voit toki lähteä tutkimaan itse eri vaihtoehtoja ja punnita niiden hyviä puolia, testata eri ratkaisuja, päätyä kokeilujen ja virheiden kautta sopivaan tuotteeseen. Tai sitten voit antaa meidän tehdä tämä työ sinun puolestasi.

Ankean harmaan marraskuun kunniaksi tarjoamme PK-yrityksille valoisan tarjouksen! 

Chatbot-koulutus

470+ alv.
  • 1. Keskustelumarkkinoinnin perusteet
  • 2. Eri chatbot-alustat ja oikea valinta niiden välillä
  • 3. Chatbotin käyttöönotto sivustolla
  • 4. Keskusteluiden suunnittelu
  • 5. Koulutusmateriaali omaan käyttöön
  • Ota yhteyttä!

Avaimet käteen -palvelu

970+ alv.
  • 1. Kartoitustapaaminen, jossa käydään läpi yrityksesi lähtötilanne, tavoitteet ja käytettävät resurssit
  • 2. Sopivan chatbot-ratkaisun suunnittelu ja valinta
  • 3. Chatbotin asennus sivustolle
  • 4. Chatbotin keskusteluiden suunnittelu
  • 5. Chatbotin asetukset ja julkaisu
  • 6. Koulutus palvelun käyttöön
  • Ota yhteyttä!

Ylläpito ja kehitys

270/kk
  • 1. Botin keskusteluiden kehittämisen ja parantamisen
  • 2. Raportoinnin 1 krt/kk ja ehdotukset jatkotoimenpiteistä
  • Ota yhteyttä!

Tarjouksia on varattu 10 kpl, joten reagoithan nopeasti mikäli haluat yrityksellesi chatbotin käyttöön.

 

Haluaisitko kuulla lisää?

Valitse sinulle sopivin yhteydenotto-tapa ja keskustellaan tilanteestasi ja tavoitteistasi tarkemmin:

Soita: +358407166239

Lähetä sähköpostia: janne@creatic.fi

Laita chat-viesti: https://m.me/creaticoy

Varaa aika suoraan kalenterista: https://meetings.hubspot.com/janne-ikola

Tule käymään: Kauppakatu 39 A, Jyväskylä

CREATIC OY

Strategisen digimarkkinoinnin ja verkkoliiketoiminnan ammattilainen 15 vuoden kokemuksella.

OTA YHTEYTTÄ!

  • Kauppakatu 39 C, 40100 Jyväskylä
  • +358 407166239
  • hello@creatic.fi